יום שלישי, 30 במרץ 2010

עוגיות טעימות בפסח? יש דבר כזה!

פסח הגיע והביא איתו הזדמנות בשבילי לנסות את כוחי ביצירתיות בהכנת עוגיות טעימות שגם נראות טוב, נטעמות טוב וגם לא מתפוררות. שעות ספורות לפני ליל הסדר מצאתי קצת זמן לנסות את מזלי ולקוות שיהיה מספיק טוב כדי להביא לחמי וחמותי לסעודה. כדי שלא תישארו במתח אקדים ואומר בענווה - יצא מדהים :)

המצרכים.... קערה אחת, שיש מוכשר למהדרין ועוד כמה דברים:

3/4 כוס קמח מצה מלא
3/4 כוס קמח מצה רגיל (לבן)
3/4 כוס קמח תפוחי אדמה
1/2 כוס סוכר דמררה
1 אבקת אפיה
2 כפות קקאו
1 סוכר וניל או תמצית וניל
חופף שוקלוד צ'יפס
1/4 כוס שמן קנולה
1/2 כוס מים
2 ביצים

(למי שאוהב אפשר להוסיף חצי כוס אגוזי מלך שבורים, הפעם לא הוספת ילטובת בתי המתוקה שמעדיפה בלי)

איך מכינים?
מערבבים הכל בעזרת כף עץ, יוצא בצק מאוד נוח לעבודה ולא מתפרק, אם בכ"ז קצת מפורר לכם תוסיפו בהדרגה עוד מים.
מעגלים ביד כדורים ומועכים בעדינות, מניהחים על נייר אפיה ולתנור לכ40 דקות בחום בינוני.

עכשיו שהעוגיות בידכם, והבית מלא בריח נעים וסוף סוף יש מה לאכול שהוא גם כשר וגם טעים וגם מזמין, אפשר להזמין אורחים ועל כוס קפה ומאפה ללמוד משהו יחד בשביל הנשמה...

חודש ניסן מביא איתו בשורה גדולה של אפשרות לטיהור ונקיון. ולא רק נקיון חיצוני, אלא בעיקר זה הפנימי. בדרך כלל כשמדברים על נקיון, עולה תמונה של מאמץ וקושי. הנקיון הפנימי לעומת זאת אינו דורש מאיתנו למאמץ גדול, או תכשירי ניקוי מלאכותיים, אלא למלאכה שקטה, עדינה ומדוייקת. אנחנו נדרשים לדייק במבט פנימה ולבחון, האם יש בתוכנו חלקים מזוייפים שאינם שייכים לנו? האם יש בנו מבט מתנשא על סובבנו? האם עדיין מודדים את עצמנו למול הצלחתם או כשלונם של חברינו? ימימה באה ללמד אותנו על כוחו של הטיהור המתאפשר בחודש זה מעצם ההבנה של "ואהבת לרעך כמוך".

"...חודש ניסן זכות שניתנה לנו לטהר, להתכונן, להיות ראויים... לא רק את ביתה תנקה, תטהר, אלא הבית הפנימי אשר בו אור זוהר... הטיהור המתאפשר, מאפשר את ההתקרבות של "ואהבת לרעך כמוך", ואם באמת מבינים בהעמקה, מבינים מאד ומי שזוכה בחודש ניסן לטהר את עצמה – היא תמשוך אור לשנה כולה. זה ראש החודשים. ואהבת לרעך כמוך, מה זה אומר? – שכולם כמוך. כפי שאת תדייקי עם קיומך, כך תדייקי איתם, אם תדייקי באמת עם עצמך, תדייקי עם ביתך, וישנה הבנה שאין אחד יותר מהשני, אלא שווים ודומים בניצוץ אשר אנחנו נושאים..." (מתוך דבריה של ימימה אביטל ז"ל)

שיהיה לכולם חג שמח וכשר,
שנזכור לראות את עצמנו כשווים לכל סובב
ולקיים בשמחה "ואהבת לרעך כמוך".

בתאבון,
איילת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה