יום חמישי, 14 באוקטובר 2010

עוגיות מעמול "כאילו"


כשמתחשק לי משהו פשוט וטעים, מרשים מספיק אבל כזה שלא דורש יותר מדי בלגן ומרכיבים, אני עושה את הבצק הפשוט הבא. היתרונות - אין צורך בביצים וברוב הבתים אפשר למצוא בקלות את יתר המרכיבים.
קראתי לעוגיות "מעמול כאילו", כי בגרסא הראשונה שהכנתי אותם לא נתתי לשקד לבצבץ החוצה אלא עטפתי אותם מכל הכיוונים ונתתי לאורחים את מוטיב ההפתעה... הפעם כהרגלי בקודש, הייתי חייבת לנסות משהו חדש... אז לפחות בחלק של השקד...

אז מה צריך?
1/2 כוס שמן
1/2 כוס מים
1/2 כוס סוכר (אני משתמשת בסוכר דמררה)
1/4 כוס סומסום
שקית אבקת אפיה

ולפנצ'ליין... קמח כמה שנכנס... (אני משתמשת בקמח מלא 70%)

אני יודעת זה נשמע כמו הסבתות האלה שפשוט שופכות לקערה קמח ומה שיוצא יוצא... נכון. זה בדיוק כמו שזה נשמע. ואם זה יבש מדי כי שמנו הרבה מדי קמח אז שמים עוד קצת מים... הבנתם את העיקרון?

אז איך? תלוי אם רוצים לקבל תוצאה כמו בתמונה או סוג של מעמול כאילו...
יוצרים כדורים מאורכים ותוקעים בהם שקד טבעי באמצע, אפשר לעזור לו קצת להתכסות כדי שלא יגלוש החוצה בתום האפיה...
או שיוצרים כדורים קטנים וממלאים אותם במילוי הרצוי – אני מילאתי חלק בשוקולד צ'יפס, חלק בשקד שלם, וחלק בחתיכת אגוזי מלך. אפשר גם תמרים וקינמון, ריבה, חמאת בוטנים וכו'...

20 דקות בתנור חם 180 מעלות, עד שמשחים קלות. להזהר לא לשרוף...

בתאבון!

איילת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה